Eduardo Berliner [Rio de Janeiro, 1978 . Lives and works in Rio de Janeiro] has a Master in Typeface, University of Reading, Reading, UK [2003] and a Bachelor's Degree in Industrial Design/Visual Communication, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil [2000]. Solo exhibitions: Eduardo Berliner: drawings, Museu Lasar Segall, São Paulo, Brazil [2021]; A Forma dos Restos, Casa Triângulo, São Paulo, Brazil [2019]; Corpo em Muda, curated by Priscyla Gomes and Felipe Kaizer, Casa Triângulo, São Paulo, Brazil [2016]; A Presença da Ausência, curated by Marcio Doctors, Projeto Respiração, Fundação Eva Klabin, Rio de Janeiro, Brazil [2015]; Pinturas, curated by Hans-Michael Herzog, Casa Daros, Rio de Janeiro, Brazil [2014]; Sala A Contemporânea, Centro Cultural Banco do Brasil, Rio de Janeiro, Brazil [2013]; Casa Triângulo, São Paulo, Brazil [2010]; Galeria Durex, Rio de Janeiro, Brazil [2008]; Galeria Laura Marsiaj/Anexo, Rio de Janeiro, Brazil [2005]. Selected group exhibitions: Aquisições Recentes: Coleção Instituto PIPA, Paço Imperial, Rio de Janeiro, Brazil; Pequenas Pinturas: Ato II, Auroras, São Paulo, Brazil; Novas Aquisições, curated by Valéria Piccoli, Pinacoteca do Estado de São Paulo, São Paulo, Brazil; Coleção Sartori: a arte contemporânea habita Antônio Prado curated by Paulo Herkenhoff, Museu de Arte do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Brazil [2022]; 1981/2021: Arte Contemporânea Brasileira na Coleção Andrea e José Olympio Pereira, curated by Raphael Fonseca, Centro Cultural Banco do Brasil, Rio de Janeiro, Brazil [2021]; Utopia de Colecionador o Pluralismo da Arte, curated by Ricardo Resende, Fundação Marcos Amaro, Itu, Brazil [2019]; Projeto Cavalo: quadrivium 8 patas, Instituto Tomie Ohtake, São Paulo, Brazil [2018]; Projeto Cavalo: quadrivium 8 patas, Jacarandá/Vila Aymoré, Rio de Janeiro, Brazil; Bestiário, curated by Raphael Fonseca, Centro Cultural São Paulo, São Paulo, Brazil [2017]; Os Muitos e o Um, curated by Robert Storr, Instituto Tomie Ohtake, São Paulo, Brazil; A Cor do Brasil, curated by Paulo Herkenhoff and Marcelo Campos, Museu de Arte do Rio, Rio de Janeiro, Brazil [2016]; Dark Mirror: Lateinamerikanische Kunst seit 1968, Kunstmuseum Wolfsburg, Wolfsburg, Germany [2015]; E se quebrarem as lentes empoeiradas?, Instituto Tomie Ohtake, São Paulo, Brazil; Pangaea II: News Art from Africa and Latin America, Saatchi Gallery, London, UK [2015]; Casa Triângulo no Pivô, Pivô, São Paulo, Brazil [2014]; 30ª Bienal de São Paulo, curated by Luis Pérez-Oramas, Pavilhão Ciccillo Matarazzo, São Paulo, Brazil [2012]; Os Dez Primeiros Anos, curated by Agnaldo Farias e Tiago Mesquita, Instituto Tomie Ohtake, São Paulo, Brazil; Finalistas Prêmio Pipa 2011, Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil; 6ª Ventosul - Bienal de Curitiba, Museu Oscar Niemeyer, Curitiba, Brazil [2011]; Se a pintura morreu o MAM é um céu!, curated by Luiz Camillo Osorio, Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil; Itinerant exhibition of Prêmio CNI-SESI Marcantonio Vilaça [2010]; Investigações Pictóricas, curated by Daniela Labra, Museu de Arte Contemporânea de Niterói, Niterói, Brazil [2009]. Awards: Prêmio Pipa – finalista, Brazil [2011]; Prêmio CNI SESI Marcantonio Vilaça, Brazil [2009]. Public collections: Daros Latinamerica AG, Zurique, Switzerland; Fiorucci Art Trust, London, UK; K 11 Art Foundation, Hong Kong, China; Museu de Arte do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil; Museu de Arte Latino-Americana de Buenos Aires, Buenos Aires, Argentina; Museu de Arte Moderna de São Paulo, São Paulo, Brazil; Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro - Gilberto Chateaubriand collection, Rio de Janeiro, Brazil; Museu Oscar Niemeyer, Curitiba, Brazil; Museum of Modern Art of New York, New York, USA; Pinacoteca do Estado de São Paulo, São Paulo, Brazil; Banco Itaú S.A., São Paulo, Brazil.